Varumärkesboken

Varumärkesboken – en handbok om varumärkesarbete
Lyckas med varumärkesarbetet på egen hand

Att ha den bästa produkten eller tjänsten är ingen garanti för att du ska lyckas. Dessutom är frågan vad som är det bästa när alla olivoljor påminner om varandra. När alla tandläkare sysslar med samma sak och det är omöjligt att veta vad som gör en it-konsult bättre än en annan.

Därför letar allt fler företag efter mer långsiktiga konkurrensfördelar – som starka varumärken. Men det är ingenting du får eller köper. Det är något du förtjänar.

Den här boken lär dig hur du lyckas med varumärkesarbetet på egen hand. Den är främst skriven för mindre och medelstora företag, men fungerar även för koncerner.

Beställ boken

Köp boken hos Adlibris Köp boken hos Bokus

Du kan även köpa den som e-bok hos bland andra Adlibris och Bokus.

Vill du köpa fler än 5 böcker mot faktura? Då kostar de 106 kr/st inklusive moms om du köper dem från oss. Frakt tillkommer. Mejla oss på bestallning@egetforlag.se.

Innehållsförteckning

Om varumärken
Varumärket ersätter affärsidén
Lättare, tydligare, roligare
Fem skäl att strunta i varumärkesjobbet

Nuläget
Hitta ditt varför

Visionen
Den guidande stjärnan
Praktisk nytta i vardagen
Skapa din vision
Pussla ihop visionen

Varumärkeslöftet
Så här funkar varumärkeslöftet
Skapa ditt varumärkeslöfte
Låt alla vara med
Den magiska formeln
Summering av vision och varumärkeslöfte

Att leva varumärket
Sanning och konsekvenser
Börja med ledningen
Låt alla göra varumärket till sitt

Härifrån till evigheten
Skapa planen för framtiden
Att mäta och följa upp varumärket

Kärlek, tid och omtanke
Lästips
Om författaren
Tack till

Recensioner

”En formidabelt bra bok. Den här borde alla företag och ledningsgrupper ha för att kunna ta hand om sina varumärken.”
– Johan Holmsäter, grundare av Friskis&Svettis

”En lättöverskådlig bok som beskriver ett varumärkesarbete på ett pedagogiskt vis. En god start och inspirationskälla för ett mer fördjupat arbete.”
– Henrik Axelsson, kommunikationsansvarig Stora Enso, Hyltebruk

”Alla slåss om uppmärksamhet och framöver blir det ännu viktigare att varumärket är definierat. Du behöver stå för något äkta och tydligt. Det är precis vad den här boken hjälper dig med.”
– Magnus Brusefält, marknadsansvarig Myresjöhus

Bonusmaterial

Här hittar du dokumentet Varumärket och jag som hjälper dig med varumärkesarbetet.

Här hittar du mer information kring dilemman och hur du använder dem i varumärkesarbetet.

Om boken

Trådbunden pocketbok i A6-format
Språk: Svenska
Antal sidor: 96
Utgivningsdatum: 2017-08-08
ISBN: 9789186951252

Om författaren

Joakim Hedström är varumärkesstrateg, copywriter och författare. Han har beskrivits som en schweizisk armékniv av idéer. Det här är hans sjätte bok.