Joakim Hedström

Som tioåring fick Joakim Hedström en skrivmaskin. En tung, grön metallkonstruktion som gick att bära med sig i ett hårt fodral. Från den dagen ville han bli författare. Han började skriva rollspelsäventyr. Efter många år blev det recensioner, reklamtexter, årsredovisningar och till slut kom böckerna – om allt från försäljning till skrivande och varumärkesarbeten.

I dag är han varumärkesstrateg, föreläsare och författare, utbildad vid Berghs School of Communication. De senaste femton åren har han arbetat som copywriter och frilansande marknadschef för olika företag. Han har även drivit ett nätverk för reklambyråer i Östergötland där de samarbetade över byrågränserna för att kunna hjälpa större kunder.

Joakim har bland annat skrivit Joakims överlevnadsguide till adhd, Fråga farmor – varumärkesarbete i vardagen, Lyckas som kreativ företagare, Hackathon och Skriv så någon bryr sig. Han är medförfattare till Människor till låns, Matlåderoulette, Prata så någon bryr sig och Framgångsrik försäljning.

Föreläser om

Hur du kastar ut personalboken (som ingen läser) och istället blir en värderingsstyrd organisation

Det personliga varumärket

Storytelling

Adhd

Sagt om föreläsaren

"En mycket inspirerande föreläsning som gav tips, historier och exempel på hur vi kan skriva så någon bryr sig. Jättebra!"

"Jag kan efter ett år konstatera att din föreläsning definitivt var (och är) i toppklass. Anledningen är enkel: du bjuder in och uppmuntrar publiken att interagera. Vi får dra egna slutsatser och du ger tips på vägen och förklarar varför det vi ser är på ett visst sätt."

"Tack för en proffsig, rolig och retoriskt skicklig föreläsning. Nästa bok borde heta 'Prata så någon orkar lyssna'. Den kan med fördel delas ut till merparten av universitetets lärare."

"Bara positiv respons att ge. Intrycken och tankarna följde med oss under resten av dagen och kvällen. Jag planerar redan för hur vi ska jobba vidare baserat på våra nya kunskaper och intryck."

"Du lyckades fånga intresset bra trots den sena timmen och fick deltagarna att börja tänka kring hur de kan få fram sina budskap. Syftet var att väcka engagemang och det lyckades du med."