Kommunikationsstark

Från motionär till elit

Framsidan av boken Kommunikationsstark, skriven av författaren Robin Almqvist

Egentligen är kommunikation enkelt. Du behöver bara veta vilket budskap du ska förmedla till din målgrupp, känna till hur du når dem och sedan göra det.

Men det är inte alltid så lätt i praktiken. Ofta är det krångligare. Eller åtminstone gör vi det krångligare. Det vill Robin ändra på. Han vill få dig att inse att det inte behöver vara så svårt – utan att det faktiskt är ganska kul.

Det här är träningsboken med över 60 övningar och tips som hjälper dig att bli bättre på kommunikation och marknadsföring.  

Format: Trådbunden pocketbok i A6-format
ISBN: 9789186951948
Antal sidor: 96
Språk: Svenska
Robin Almqvist

Robin Almqvist startade sitt första företag när han var arton år, det blev en glasskiosk i sommaridyllen, tillika födelseorten, Valdemarsvik. Det var där och då, när han sprang runt och lappade bilar med egenskapade annonser, som intresset för kommunikation och marknadsföring föddes.

Robin är civilekonom med inriktning marknadsföring och har jobbat med kommunikation, varumärkesbyggande och marknadsföring sedan 2008.

Idag driver han sin egen kommunikationsbyrå. Han är kommunikations-pt och tränar företag och organisationer i att skapa varaktig, långsiktig och framgångsrik kommunikation. Utifrån sina träningsprogram och budskapet den bästa kommunikationen är den som blir av hjälper han företag att skapa nya vanor och få kommunikationen i toppform.

Pressbild
Robin Almqvist 1 (jpg, foto Crelle)
Robin Almqvist 2 (jpg, foto Crelle)

Kontakt
robinalmqvist.com
Linkedin

Författarnyheter

Lär dig att Jeopardykommunicera

Minns du Magnus Härenstam i tv-programmet Jeopardy? I fjorton år hälsade han på i våra hem. Nu är det din tur att vara Magnus och ge svaren på alla frågor.

Pressmeddelande: Den bästa kommunikationen är den som blir av

Vill du lyfta hundra kilo i bänkpress eller springa milen på fyrtio minuter? Det viktigaste är inte exakt vilket träningsprogram du använder, utan att du faktiskt tränar. Det gäller även marknadsföring och är kärnan i den nya boken som Robin Almqvist har skrivit.

Gör först, strategi senare

Tricket för att lyckas med sin kommunikation är inte att ha en bra strategi. Det är att faktiskt göra saker.