Matlåderoulette – och annat roligt på jobbet

Framsidan av boken Glasklart - drick smartare, författare Anna Sjöström

Måste jobbet vara seriöst och tråkigt? Kan det bli roligare? Och vad händer då? Det är några av frågorna som den här lilla boken vill hjälpa dig att utforska.

Idéerna är sorterade enligt avsnitt som möten, firande, kommunikation, evenemang, feedback och utveckla chefen. Här hittar du även hyss och påhitt som att måla om papperstuggen till en krokodil så att ni får ett husdjur, skolka när det är fint väder och starta en busliga.

Format: Trådbunden pocketbok i A6-format
ISBN: 9789186951313
Antal sidor: 62
Språk: Svenska

Smakprov

Läs ett smakprov (pdf)

Pressmaterial

Matlåderoulette (jpg)

Joakim Hedström

Som tioåring fick Joakim Hedström en skrivmaskin. En tung, grön metallkonstruktion som gick att bära med sig i ett hårt fodral. Från den dagen ville han bli författare. Han började skriva rollspelsäventyr. Efter många år blev det recensioner, reklamtexter, årsredovisningar och till slut kom böckerna – om allt från försäljning till skrivande och varumärkesarbeten.

I dag är han varumärkesstrateg, föreläsare och författare, utbildad vid Berghs School of Communication. De senaste femton åren har han arbetat som copywriter och frilansande marknadschef för olika företag. Han har även drivit ett nätverk för reklambyråer i Östergötland där de samarbetade över byrågränserna för att kunna hjälpa större kunder.

Joakim har bland annat skrivit Joakims överlevnadsguide till adhd, Fråga farmor – varumärkesarbete i vardagen, Lyckas som kreativ företagare, Hackathon och Skriv så någon bryr sig. Han är medförfattare till Människor till låns, Matlåderoulette, Prata så någon bryr sig och Framgångsrik försäljning.

Pressbild
Joakim Hedström 1 (jpg, foto Crelle)
Joakim Hedström 2 (jpg, foto Crelle)

Kontakt
joakimhedstrom.se
LinkedIn

Författarnyheter

Vad vill du uppnå?

Många människor sätter upp mål innan de börjar med något. De ska gå ner i vikt, få ett visst jobb eller föreläsa för tusen människor innan året är slut. Vi är kanske lite bakvända, men vi sätter målen efter en stund – när vi vet vad vi gillar och vill göra mer av....

Berätta en historia

Storytelling är ett coolt ord för något urbota enkelt. Människor har berättat historier för varandra i tusentals år. I korthet handlar storytelling om att skapa berättelser som berör för att du väver in känslor och mänsklighet. De flesta människor påstår att de inte...

Det enkla och unika

När du presenterar dig kan du aldrig ge en fullständig bild av vem du är och vad du gör, så försök inte ens. Din uppgift är att snabbt få den du pratar med att bli nyfiken. Personen ska känna att du är en så intressant människa att den gärna pratar vidare med dig...

Fånga uppmärksamheten

Hur inleder du dina föreläsningar, presentationer eller tal? Ta ditt material, fokusera på introt och prova något av de här tipsen. Ställ dig mitt bland dem som lyssnar och prata därifrån, eftersom alla förväntar sig något annat. Släck ner lokalen och visa en kort...

Pressmeddelande: Dags att prata så någon bryr sig

En ny bok menar att du inte behöver plugga retorik för att bli en bra talare. Snarare handlar det om saker som att vara tyst och att våga mer utifrån just dina förutsättningar. Första gången Joakim Hedström stod på en scen var som tioåring, då han spelade marimba...