Matlåderoulette – och annat roligt på jobbet

Framsidan av boken Glasklart - drick smartare, författare Anna Sjöström

Måste jobbet vara seriöst och tråkigt? Kan det bli roligare? Och vad händer då? Det är några av frågorna som den här lilla boken vill hjälpa dig att utforska.

Idéerna är sorterade enligt avsnitt som möten, firande, kommunikation, evenemang, feedback och utveckla chefen. Här hittar du även hyss och påhitt som att måla om papperstuggen till en krokodil så att ni får ett husdjur, skolka när det är fint väder och starta en busliga.

Format: Trådbunden pocketbok i A6-format
ISBN: 9789186951313
Antal sidor: 62
Språk: Svenska

Smakprov

Läs ett smakprov (pdf)

Pressmaterial

Matlåderoulette (jpg)

Joakim Hedström

Som tioåring fick Joakim Hedström en skrivmaskin. En tung, grön metallkonstruktion som gick att bära med sig i ett hårt fodral. Från den dagen ville han bli författare. Han började skriva rollspelsäventyr. Efter många år blev det recensioner, reklamtexter, årsredovisningar och till slut kom böckerna – om allt från försäljning till skrivande och varumärkesarbeten.

I dag är han varumärkesstrateg, föreläsare och författare, utbildad vid Berghs School of Communication. De senaste femton åren har han arbetat som copywriter och frilansande marknadschef för olika företag. Han har även drivit ett nätverk för reklambyråer i Östergötland där de samarbetade över byrågränserna för att kunna hjälpa större kunder.

Joakim har bland annat skrivit Joakims överlevnadsguide till adhd, Fråga farmor – varumärkesarbete i vardagen, Lyckas som kreativ företagare, Hackathon och Skriv så någon bryr sig. Han är medförfattare till Människor till låns, Matlåderoulette, Prata så någon bryr sig och Framgångsrik försäljning.

Pressbild
Joakim Hedström 1 (jpg, foto Crelle)
Joakim Hedström 2 (jpg, foto Crelle)
Joakim Hedström 3 (jpg, foto Crelle)

Kontakt
joakimhedstrom.se
LinkedIn

Författarnyheter

Bilderna, känslorna och associationerna

Ett varumärke är helheten. Det består av allt det som vi förknippar med en viss produkt, tjänst, människa eller företag. Det är bilder, känslor och associationer som rör sig i våra huvuden och hjärtan. Det är också det viktigaste du har. Vad tänker du på när jag säger...

Hur får du med dig människor?

Det spelar ingen roll vem du är, vad du jobbar med eller var du kommer från. För att du ska göra något annorlunda efter att ha läst den här boken måste vi inspirera och bjuda in dig. Det är först när du gör innehållet till ditt eget som du kanske vågar dig på en...

Vakna till igen

Det första tipset är egentligen vad du borde ha gjort i går – gått och lagt dig i vettig tid. Annars spelar det mindre roll vad du gör för att försöka komma igång i dag. Det finns ett uttryck som säger att en god natts sömn börjar på morgonen. Jag håller med om det....

Hitta ditt varför

De flesta människor har varit med om förändringsarbeten som först har höjts till skyarna för att sedan sluta som bortglömda dokument ingen bryr sig om. Se därför till att du kan förklara, för dig själv och andra, varför det är viktigt att göra förändringen. Hitta ett...

Våga göra fel

De flesta människor anstränger sig för att det de gör och säger ska vara rätt. Det är ett mänskligt drag. Vi vill passa in, bli bekräftade och framstå som duktiga på vad vi gör. Men att i varje ögonblick undvika att göra fel är oerhört stressande. Dessutom är det...