Skriv så någon bryr sig

Alla skriver vi i någon form. Det är nyhetsbrev och pressmeddelanden. Produktbeskrivningar och jobbannonser. Blogginlägg, powerpoint, broschyrer och en massa annat blah blah blah som ingen bryr sig om.
Skolan gav oss rättstavning och grammatik, men vi fick aldrig lära oss att tänka på läsaren. Den här boken vänder på perspektivet. Den är snabbläst, konkret och på varje uppslag har du ett nytt tips. Boken är ingen mirakelkur, men den gör dig garanterat till en bättre skribent.
Sluta producera ord. Skriv så någon bryr sig.
Smakprov
Läs ett smakprov (pdf)
Recensioner
“Läsvärt i miniformat.”
– Civilekonomen, nr 4 2014
“Spännande, kort och användbar handbok”
– Studiefrämjandet, Cirkeln nr 2 2014
“Läste skrivboken som kvällslektyr igår. Tyckte om den mycket. Märkte att jag hade ett litet leende mest hela tiden medan jag läste. Du fick med allt och var underhållande hela vägen. Riktigt bra jobbat!”
– Mats Janson, copywriter
Pressmaterial
Skriv så någon bryr sig (jpg)
Språktidningen, nr 6 2014
Som tioåring fick Joakim Hedström en skrivmaskin. En tung, grön metallkonstruktion som gick att bära med sig i ett hårt fodral. Från den dagen ville han bli författare. Han började skriva rollspelsäventyr. Efter många år blev det recensioner, reklamtexter, årsredovisningar och till slut kom böckerna – om allt från försäljning till skrivande och varumärkesarbeten.
I dag är han varumärkesstrateg, föreläsare och författare, utbildad vid Berghs School of Communication. De senaste femton åren har han arbetat som copywriter och frilansande marknadschef för olika företag. Han har även drivit ett nätverk för reklambyråer i Östergötland där de samarbetade över byrågränserna för att kunna hjälpa större kunder.
Joakim har bland annat skrivit Joakims överlevnadsguide till adhd, Fråga farmor – varumärkesarbete i vardagen, Lyckas som kreativ företagare, Hackathon och Skriv så någon bryr sig. Han är medförfattare till Människor till låns, Matlåderoulette, Prata så någon bryr sig och Framgångsrik försäljning.
Pressbild
Joakim Hedström 1 (jpg, foto Crelle)
Joakim Hedström 2 (jpg, foto Crelle)
Kontakt
joakimhedstrom.se
LinkedIn
Författarnyheter
Vad vill du uppnå?
Många människor sätter upp mål innan de börjar med något. De ska gå ner i vikt, få ett visst jobb eller föreläsa för tusen människor innan året är slut. Vi är kanske lite bakvända, men vi sätter målen efter en stund – när vi vet vad vi gillar och vill göra mer av....
Berätta en historia
Storytelling är ett coolt ord för något urbota enkelt. Människor har berättat historier för varandra i tusentals år. I korthet handlar storytelling om att skapa berättelser som berör för att du väver in känslor och mänsklighet. De flesta människor påstår att de inte...
Det enkla och unika
När du presenterar dig kan du aldrig ge en fullständig bild av vem du är och vad du gör, så försök inte ens. Din uppgift är att snabbt få den du pratar med att bli nyfiken. Personen ska känna att du är en så intressant människa att den gärna pratar vidare med dig...
Fånga uppmärksamheten
Hur inleder du dina föreläsningar, presentationer eller tal? Ta ditt material, fokusera på introt och prova något av de här tipsen. Ställ dig mitt bland dem som lyssnar och prata därifrån, eftersom alla förväntar sig något annat. Släck ner lokalen och visa en kort...
Pressmeddelande: Dags att prata så någon bryr sig
En ny bok menar att du inte behöver plugga retorik för att bli en bra talare. Snarare handlar det om saker som att vara tyst och att våga mer utifrån just dina förutsättningar. Första gången Joakim Hedström stod på en scen var som tioåring, då han spelade marimba...